Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Més de 800 alumnes de Catalunya s'aventuren a emprendre amb el projecte Futurs Emprenedors Rurals.

DILLUNS 22 OCTUBRE 2018

Aquest curs 2018-2019 un total de 242 alumes d’11 escoles de la Noguera i el Segrià Nord participen en el projecte Futurs Emprenedors Rurals (FER.cat), que aplega un total de 39 escoles i 863 alumnes de tot Catalunya. El projecte FER.Cat per fomentar l’emprenedoria entre l’alumnat de 5è i 6è de primària, està coordinat pel Consorci GAL Noguera Segrià Nord i finançat per fons FEADER i pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.
L'èxit del projecte es fa palès en l'augment d'alumnes i escoles participants respecte a l'any anterior, atès que el curs 2017-2018 es van comptabilitzar 28 escoles i 385 alumnes a tot Catalunya, i 5 escoles i 118 alumnes a la Noguera i el Segrià Nord. Com mostren les dades, gairebé s'han duplicat el nombre d'alumnes participants i encara s'espera que s'inscrigui al projecte alguna escola més.
Les escoles de la Noguera i el Segrià Nord que hi participen aquest curs són: l'Escola Sol Ixent de Corbins, l'Escola Mestral de Vilanova de la Barca, l'Escola Andreu Farran d'Àger, l'Escola Els Planells d'Artesa de Segre, l'Escola Àngel Guimerà de Balaguer, Vedruna de Balaguer, l'Escola Espígol de Gerb, l'Escola Leandre Cristòfol d'Os de Balaguer, Escola de les Avellanes, l'Escola de Ponts i l'Escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer.
Per tal de difondre el projecte Futurs Emprenedors Rurals s'han contactat amb 21 Centres de Recursos Pedagògics del territori català amb l'objectiu d'explicar el projecte i repartir els materials als mestres que aquest any implanten el projecte d'emprenedoria. Com a novetat, aquest any els alumnes disposaran a més dels blocs 1 i 2, un tercer bloc "Històries d’empreses de la Catalunya rural" on s'expliquen les experiències d’alguns negocis importants de la zona rural catalana.
A més a més, les reunions del grup de treball de seguiment del projecte han començat el dia 9 d'octubre per acompanyar i fer el seguiment al llarg del curs. Totes les escoles que encara estiguin interessades a implementar el projecte poden informar-se a www.futursemprenedors.cat


El projecte FER.CAT es va posar en marxa el curs passat per fomentar les vocacions emprenedores entre l'alumnat de cicle superior d'Educació Primària de les escoles ubicades en territoris rurals. Entre els objectius del projecte destaca despertar el talent emprenedor entre els joves, facilitar la cerca d'oportunitats i aprofitament de recursos oferts pel món rural, difondre la cultura emprenedora als centres educatius i incorporar valors relacionats amb l'emprenedoria, fomentar el treball en equip, el debat i les relacions, i introduir de formà bàsica la cultura financera a les escoles.
Aquest projecte presenta als alumnes “L’aventura de FER”, l’abella protagonista, que juga amb els paral·lelismes entre els ruscos i les zones rurals per explicar la importància de la població rural per a la societat, com la de les abelles per a la biodiversitat. Els materials didàctics s’estructuren en 3 blocs. El primer, «Quina bona idea», presenta l'abella FER com a fil conductor i fa un repàs de la història d'invents, inventors i inventores, i els i les alumnes acaben entrevistant un empresari o empresària de la seva població. El segon bloc, «Els reptes de FER», es basa en els reptes que ha de superar l'abella FER per millorar la gestió del seu rusc i fer-lo viable, i l'alumne/a acaba inventant un producte o un servei i simulant la creació d’una empresa. I el tercer, “Històries d’Empreses de la Catalunya rural”, esmentat més amunt.
Per l'altra banda, el projecte té també guies metodològiques per al professorat en les quals s'expliquen els exercicis, els criteris d'avaluació i es proposen activitats complementàries. Finalment, hi ha sessions de formació de professorat i l'intercanvi d'experiències en línia entre alumnes de diferents escoles dels diferents territoris participants, en català o anglès, tot i que els materials estan disponibles en cinc idiomes (català, aranès, castellà, estonià i anglès).